Fiesta – a nők is szeretik

Mix Online - Fiesta – a nők is szeretik - Nyomtatható változat

főoldal - Életmód
Mogyorósi Géza (Berlin) | 2022. 05. 26. 17:56:36
Fiesta – a nők is szeretik A tavaly megözvegyült, hetven esztendeje trónra került II. Erzsébet királynő brexites birodalmában a Ford modelleknek szép tradíciója van. A nemzetközi olajkrízis pozitív hozadéka volt a 70-es évek első felében, hogy a gépkocsigyárak tervezői kisebb és takarékosabb modellekkel rukkoltak elő. A lányok, asszonyok hamar megszerették ezeket a kisebb autókat!
Például anno jelent meg az utakon a Ford vadonatúj típusa, az első generációs Fiesta. 2022 egyik sztárja lehet (a 6-8 millió forintos kategóriában) Magyarországon is a ráncfelvarráson átesett csinos modell. Persze riválisnak, mások mellett ott van a leporolt Opel Corsa és a VW Polo! Ki emlékszik már arra, hogy a KGST tagországokban a Trabant, a Zaporozsec és a Kispolski kényeztette a lomha száguldás szerelmeseit. Két ajtó, négykerék – bocs, az anyós már nem fér el, maximum a tetőcsomagtartón fuvarozhatjuk a Balcsira! S akkor Budapesttől Szófiáig arról adott hírt a szocialista szaksajtó, hogy 1975 végén a fiatal madridi uralkodó, János Károly király gyárat avatott. Hm. Hát létezik spanyol autóipar is, nem csak nátha?

A legszerencsésebb magyar turisták már '76 nyarán megcsodálhatták a bécsi, nyugat-berlini, londoni utcákon az 1,0 és 1,6 liter közötti erőforrásokkal csábító Ford Fiesta legelső szériáját. (A típus második nemzedékét 1983-ban kezdik majd árusítani.) Telitalálat volt a vadiúj verda, hiszen már több, mint 15 millió darabot értékesítettek 1976 óta a Ford örökifjú modelljéből. Az ős-Fiesta önsúlya a nyolc mázsát sem érte el. S az autó alig 3,6 méteres karosszéria hossza a parkolóhely hiányos metropoliszokban is kellemes útitárssá avatta az Escort kistestvérét. A sportos, csinos kocsi emblémája, a legendás Ford márkanévvel alliteráló Fiesta típusjelzés a dél-európai szülőhelyre utal. A valenciai novum olyan konkurensek közé robbant be az öreg kontinens piacán, mint a nyugatnémet Audi 50-es, s annak ikertestvére a Volkswagen Polo. No meg a britek Minije, az olaszok Fiat 127-ese és a franciák Renault 5-öse sem volt csúnya gép abban a kategóriában. Ám hol voltak akkor még az ázsiai törpe vetélytársak, avagy az éppen négy évtizede piacra dobott Kadett