RSS Feed

Civic, Clio és a többiek

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2021. 12. 08. 17:42:07 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

 Civic, Clio és a többiek

A Németországgal azonos lélekszámú, 83 milliós Török Köztársaságban nagy népszerűségnek örvendenek a germán autók. Ám az eurázsiai birodalomban főleg japán, francia és olasz márkák termelése folyik. A koronavírus-járvány okozta krízist Recep Erdoğan birodalmában az idegenforgalom mellett a gazdaság többi ágazata is megszenvedi.

Optimista előrejelzések szerint 2022-ben ismét beindulhat a tavaly óta megtorpant beutaztató turizmus Törökországban. Az idegenforgalom és a vendéglátás fellendülésével párhuzamosan friss lendületet kaphat az eurázsiai köztársaság járműkereskedelme is. Hiszen akárcsak a szomszédos Görögországban a polgárok százezrei halasztották el 2020-ban, s eddig ezévben is a tervezett új négykerekű beszerzését. Amúgy főleg a 7 millió forint alatti kategóriát választják, mind a rekord inflációval viaskodó törökök, mind a görögök.

A Nato-szövetséges, EU-ba vágyódó Erdoğan államában, Gölcükben már réges-régen szerelnek össze Ford Transit haszonjárműveket. Gebze iparának pedig meghatározó szereplője a Honda Türkiye A.S. - ahol a Civic tipusok készülnek. De Renault gyártás is folyik, részben nálunk is árusított variánsokkal: Clio, Symbol, Mégane, Fluence. Peugeot, Citroën, Fiat, valamint különböző Toyoták is születnek a 783 ezer km²-es, távoli birodalomban – aki teheti, az persze (használt) Mercivel, BMW-vel, Volkswagennel gurul!

Fotó: -a-
Lap tetejére