RSS Feed

Elfelejtett autó legendák

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 11. 27. 17:58:13 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Elfelejtett autó legendák

Tavaly a Jaguar I-Pace, 2020-ban pedig a Peugeot 208-as lett az Év autója. A négyajtós, csinos és dinamikus brit, illetve francia modellből az utcákon is mind többet látni. A European Car of the Year viadal még 1964-ben indult útjára. Anno a szigetországi Rover 2000-es lett a befutó!

Ötvenöt esztendeje ismét brit gyártmány nyert. Az Austin 1800-as már réges-rég a gyűjtők egyik - főleg jobb kormányos! - kedvence. Kezdődhet az oldtimeres múltba révedés! Francia típust 1968-ban díjaztak először, midőn a Simca 1100-as bronzérmes lett a korát megelőző, nyugatnémet NSU Ro 80-as és az olasz Fiat 125-ös mögött. Ez utóbbi elegáns típus Magyarországon főleg lengyel változatban hódított. Pláne, hogy a 125-ös Polski komfortosabb volt a szovjet Zsigulinál, mely a Fiat 124-es szláv adaptációja volt. Apropó torinói autóipar!

Ma már sokan nosztalgiával gondolnak arra, hogy Nyugat-Európában és hazánkban is népszerűek voltak az itáliai modellek. Fél évszázada a Fiat 128-as volt a nyerő. E sportos kocsit eredetiben, majd Zastava emblémával a Merkurnál is megrendelhettük. 1971-ben ismét a franciáknak kedvezett a szerencse, mert a nemzetközi zsűri a Citroën GS-nek ítélte oda az Év autója díjat. Sőt a harmadik helyre e márka SM verziója került. Az ezüstérmet a rövid életű, zseniális wolfsburgi Volkswagen K 70-es nyerte. Jogosan!



Fotó: -a-
Lap tetejére