RSS Feed

Bajban a Maybach

M.G. - 2011. 12. 18. 8:16:14 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Bajban a Maybach

A 165 esztendeje született Wilhelm Maybach forogna a sírjában, ha hallaná, hogy a róla elnevezett autótípus 21. századi változatára nemigen tartanak igényt a vevők. A négyajtós luxuslimuzinok mellé tervezett kupé, talán nem is kerül sorozatgyártásra.

Lassan egy évtizede annak, hogy a Daimler Benz a Mercedesnél is elegánsabb és drágább járművel rukkolt elő. A Wilhelm Maybach (1846-1929), a „konstruktőrök királyának” nevét viselő ős-típus a 20. század elején volt népszerű a felsőkörökben, állítólag Horthy Miklós is imádta a nyolchengeres, 200 lovas zárt automobilja komfortját. A harmadik évezred elején debütált Maybach 57-és és 62-es széria számjelzése az impozáns luxusjárgányok hosszára (5,7 méter és 6,2 méter) utal.

A Merci 5,5 lityis, duplaturbós, 12 cilinderes motorja 550 lovas – de az S tuningverzió teljesítménye 600 LE fölé izmosította a 2000-es évek új Maybachját. Finoman szólva nem álltak/állnak érte sorba a pénzes vásárlók. Erre példa, hogy tavaly a német konszern másfél ezer kocsi eladását tervezte, ám még 200 darab sem kelt el. A 300 ezer euró körüli, tágas limuzinok kupé testvére is tervbe volt véve, de a 800 ezer eurós, kétajtós modell ötlete kútba eshet, mert éppen 2011 őszén ment tönkre az (amúgy páncélozott járművek gyártására specializálódott) Xenatec műhely, ahol a pazar, sportos, 630 lovas luxus típusok születtek volna. Az idén 125 esztendős automobil históriájában persze nem ritkaság, hogy márkák szünnek meg, támadnak fel, majd tűnnek el ismét.


Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ