RSS Feed

Pataki Ági: minden film más

Mix - 2010. 03. 02. 12:39:19 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Pataki Ági: minden film más

Pataki Ági nem számolja, hányadik filmnek a stáblistáján tüntetik fel producernek. Szerényen azt mondja, kezd beletanulni. Jó mestere volt, Kovács Gábor, aki a harmadik férje. A leghíresebb magyar manökent ma is könnyű fotózni, még mindig szép, és ha kérdezik, azt is megmondja hány éves és a magánéleti kudarcairól sem hallgat. Ez manapság ezen a tájon nem szokás, neki mégis jól áll.

- Egy filmből rángattalak ki, vagyis a Halálkeringő bemutatójára készültök, amely már lapzártánk után lesz, tehát ma még nem tudjuk, milyen sors vár rá.

- Mi hiszünk benne, pedig ez egy két személyes thriller, Dobó Kata és Kern András játssza a főszerepeket...

- A rendező elsőfilmes, ilyenkor nem vállaltok túl nagy kockázatot?

- Köves Krisztián és Szabó István keresett meg bennünket, és amikor elolvastuk Gáborral a  könyvet, rögtön igent mondtunk. Elementáris erő és eltökéltség van a fiúkban és nem szálltak el, tudták, hogy low budget, vagyis szerény a film költségvetése. Kern Andrásra írták a főszerepet és Andris persze nagyon jó. A másik szereplőt sokáig kerestük, nagy casting volt, sokan elvéreztek, végül ketten maradtak és közösen választottuk Dobó Katát, mindenki rá szavazott...

- Őt már sokan leírták.

- Igen, és mégis, ahogy a castingon, a forgatáson is bebizonyította, hogy övé a szerep. S majd a közönség szkeptikus része is kellemesen csalódik majd, nagyon bízom a szájpropagandában.




- Számít egy produkciónál a szimpátia, vagy csak a könyv dönti el, hogy összeáll-e a produkció?

- Olyan filmet még nem forgattunk, ahol nem szimpatizáltunk a rendezővel. Olvastunk már nagyon jó könyvet, de az alkotókkal nem találtuk meg a közös hangot, így lemondtunk róla. Az Üvegtigris profitot hozott, de azért folytatjuk, mert jól érezzünk magunkat benne, bízunk a csapatban, az íróban, a rendezőben, a színészekben. 

- Csodálkoztam, amikor kicsit utánanéztem, hogy milyen sok filmet menedzseltek egyszerre, ha jól tudom, három mozi is bemutatóra vár.

- Mindegyik más történet és miért maradnánk ki egy jó moziból? Egyébként meg az véletlen, hogy így összeérnek a produkciók. Hajdú Szabolcs már két éve forgatja a Biblioteque Pascale-t, a tavalyi filmszemlére vártuk, de nem készült el. Fantasztikus mozi, egy romániai magyar lány utazása Európán keresztül, és a végén egy liverpooli kupiban köt ki. Kelet-európai történet, amely sokat elmond a "civilizált" nyugatról is. Egyébként már elért egy fantasztikus eredményt! Ott lesz a 60. Berlinale-n februárban. Mundruczó Kornél Frankenstein tervében is koprodukciós partnerek vagyunk, ahogy már a Deltában is társak voltunk. Mundruczó a színházban már megrendezte ezt a darabot, s ezúttal a filmváltozatban ő is játszik. A harmadik produkció, a Hunky Blues, az Erasmus díjas Forgács Péter dokumentumfilmje az amerikás magyarokról, akik Fiuméből tántorogtak ki az Újvilágba. Eddig csak Washingtonban és New Yorkban mutatták be, s most kezdődik a nemzetközi karrierje.

- S a Filmpartners, mert hiszen így hívják a céget, legnagyobb produkciója, az Üvegtigris is visszatér. Állítólag évek óta tervezitek a harmadik részt.

- Tavaly nyáron forgattuk volna, de nem lett kész a könyv. Most már az is megvan, így nyáron kezdődhet a produkció. Drágább lesz, mint az első kettő, mert a fiúk eljönnek a kocsmából. Hogy hová mennek, az még titok, ne is kérdezd.




- Hányadik filmed lesz az Üvegtigris 3?

 Talán a tízedik, de nem számolom.

- Hogy kerültél a filmszakmába, vagy a házimunkák mellett a családi boltból sem lehet kimaradni?

- Nem így élünk. Véletlenül csöppentem bele, én általában mindent véletlenül kezdek el, de aztán önszántamból maradtam. Az Üvegtigrissel kezdődött, Rudolf Péternek írták a forgatókönyvet, aztán megkeresték Kovács Gábort, a férjemet és Kapitány Ivánt, akik addig  csak reklámfilmeket készítettek. Mindenki profi volt és mégis mindenki kezdő, mint játékfilmes. Engem megkértek, hogy segítsek a pénzügyekben. Beváltam, így a férjem megkért, hogy ezután legyek a "társa". És azóta is élvezem ezt a munkát, talán ezért is nem számolom a filmeket. Izgalmas, az a gyönyörűsége, hogy minden film más, nem lehet megunni.

- Nem túl nagy hajsza pénz után járni, különösen ilyen válságos időkben?

- Iszonyú nehéz. Akkor tudok a produkciókhoz pénzt szerezni, ha már van bizalom. Azt viszont csak lépésről lépésre lehet felépíteni, borzasztó izgalmas és érdekes. Egy ideje már nem légüres térben mozgok, már hivatkozhatok egy-két jó mozira, amit mi készítettünk.

- A válság nem zavart be?

- Furcsa, szeretek biztonságban élni és mégis olyat választottam, ami nem biztonságos. Skizofrén helyzet. Ám mást is csinálok, az egyik biztos, hogy működik. Soha nem fordult elő az életemben, hogy semmi sem működött.

- Fura pályát futottál be, az már biztos. Modell voltál és idegenvezető, majd marketinges a Pannónia Filmstúdióban, aztán butikot nyitott a Váci utcában., Tényleg, megvan még a butik?

- Már tíz éve nincs butikom.

- Véletlenül kerültél be a reklámvilágba, az persze már aligha véletlen, hogy húsz évig maradtál. Hogyan lesz valaki az átkosban, ahol kevés manöken juthatott fel a kifutóra, nekik viszont aranyéletük volt, modell?

- Szerencsém volt, bár az kétségtelen, hogy akik akkor a topon voltak, legalább tíz évig a kifutón maradtak. Ma két-három év alatt is ki lehet kopni. Igaz, a legjobbak rögtön kimennek külföldre, a nagy divatcégekhez. És az igazán híres manökenek sokáig a pályán maradnak, persze ez csak keveseknek adatik meg. Mi hajdan kevesen voltunk, nem szerveztek modelltanfolyamokat, ügynökségek sem voltak még, csak néhány lány. Én akkoriban spanyol tolmácsként kísértem egy dél-amerikai delegáció hölgytagjait. A bemutatóra nem jött el az egyik lány, s Rotschild Klára meglátott és kérte, ugorjak be. Később kiderült, hogy éppen egy ilyen alkatú lányra volt még szüksége. Sokan jártak hozzá külföldről is, többek között Titó feleségének is ő készítette a ruháit.




- Mi volt a Rotschild szalon titka?

- Nem tudom, mindenesetre állam volt az államban. Egy kapitalista sziget volt a szalonja. Minden, ami ott történt, idegen volt a rendszertől. A Luxus Áruház keretén belül működött, s Klára néni Párizsból hozta az anyagokat, ami akkoriban elképzelhetetlen volt.

- Majdnem elindult egy másik karriered is, hiszen 17 évesen már játszottál a Szeressétek Ódor Emiliát című Sándor Pál filmben.

- A csábítás nagy volt, hívtak más filmbe is, de én úgy gondoltam, hogy tehetségtelen vagyok. A modellkedésnek nincs tétje, ha a kifutón jó vagy, nagy baj nem lehet, s ha véletlenül rosszul mozogsz, egyszer azt is elnézik. A színészetnek borzasztó nagy a tétje, az egy életre szól. S ha akkor nem mérem fel jól a saját talentumomat, egy életen át szenvedtem volna. A modell csak a pillanatnak él, de nálam ez húsz évig tartott. 

- Sokaknak hiányzik a Fabulon-plakát a Kálvin téri házról és sokáig úgy is emlegettek, hogy a Fabulonos lány.

- Az volt az első nagy munkám és velük is maradtam húsz évig. Egy fotósorozat tetszett meg a cég vezetőinek, így lettem a Fabulon arca. A képet, amely egyébként üvegmozaik, az épülő irodaház miatt vették le. Viszont Bojár Iván, az Oktogon című építészeti lap főszerkesztője mozgalmat indított "Mentsük meg Pataki Ágit" jelszóval és így műemlékké nyilvánították a képet, amit gondosan becsomagoltak, s azóta arra vár, hogy találjanak neki egy helyet a városban.

- Néha találkozol egykori modelltársaiddal?

- Morvai Kriszta anyukája, Fekete Klári kitalálta, hogy minden hónap utolsó keddjén fussunk össze egy kellemes helyen, ez már két éve így megy, csak ritkán jutok el odáig.

- Nem gondoltál rá, hogy a modellvilágról forgassatok egy filmet, amit oly jól ismersz?

- Nem. Talán Lantos Piroska története megérne egy mozit, aki fantasztikus tehetség volt, s Amerikában megölték. Izgalmas történet, de a szálakat kibogozni, túl sokáig tartana, ha egyáltalán sikerülne.

- Meglepődtem, amikor az egyik tévéműsorban a válásaidról meséltél, s elmondtad, hogy mindkét férjed elhagyott. Nálunk effélével nem illik dicsekedni, sőt a bulvárlapokban még azt is rózsaszínűre festik, amiről a fél világ tudja, hogy már rég berozsdállt.

- Ha rákérdeznek, elmondom a házasságaim történetét is. Sem szégyellnivaló, sem szépíteni való nincs a magánéleti kudarcaimon. Bárkivel, bármikor megtörténhet, hogy a férje kiszeret belőle. Velem kétszer történt meg. S ha azt feldolgozod, túléled, akkor akár még tanulhatsz is belőle.

- Egyik házasságodban sem figyeltél fel rá, hogy valami nem stimmel?

- Erős egyéniség vagyok. Lehet, későn vettem észre, hogy túl domináns vagyok. A mostani házasságomban sem adtam fel magam, de miután a férjem is domináns, állandó harcban vagyunk, ,égis harmóniában. A két korábbi házasságomban a játszmákat én nyertem, a meccset viszont elvesztettem...

- Lehet nyerni egy kapcsolatban?

- Lehet, meg veszteni is. Nem vagyok simulékony, inkább kemény és határozott, bár az utóbbi években ez ügyben is fejlődtem, nemcsak a filmszakmát tanultam ki. És utólag örülök, hogy megjártam, a poklot, ma jobban örülök a családomnak és minden apró szeretetet, jó pillanatot is megbecsülök. Sok nő él egyedül, én találtam két férjet is. A harmadikat is megtaláltam, és ő respektálja a karakteremet. Negyven évesen kezdtem újra Gáborral. Már régóta ismertük egymást, de soha nem volt köztünk semmi. Aztán egy este egymásra csodálkoztunk, s miután mindketten egyedül voltunk, nem állt közénk senki. Gyerekünk is lett. Kovács Pisti már 18 éves, most fog érettségizni.

- Az életkorodat is bevallod, nem dátumozod át az életrajzodat sem: 1951-ben születtél...

- Jól megvagyok a korommal, miért szépíteném?

 


Fotó:
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ