RSS Feed

A nagy öreg, Gabriele Tarquini világbajnokságot nyert!

Szabó Zoltán Attila - 2009. 11. 24. 9:52:33 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

A nagy öreg, Gabriele Tarquini világbajnokságot nyert!

Tarquini valaha a Tyrrell volánjánál is "gyűrte" a Forma-1-et. Elismert pilótának számított annak ellenére, hogy legjobb eredménye Mexikóban egy 6. hely volt. 2003-ban már túraautósként lett Európa Bajnok. Most pedig a SEAT csapatával megnyerte a világbajnokságot.

Az olasz bajnok máskülönben korelnöke a sportágnak: 47 évével a versenysport történetének legidősebb bajnoka, s e tekintetben még Juan Manuel Fangiót is túlszárnyalta. - Csodálatos érzés e világbajnoki cím, különösen egy ilyen hosszú pályafutás után - summázza Tarquini. - Igen nehéz és eseménydús szezonon vagyunk túl, amely során két olyan kiváló ellenféllel küzdve, mint Yvan Muller és Augusto Farfus, minden futamon a lehető legtöbb pontot kellett begyűjtenem.

Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója amondó: "a makaói hétvége jól mutatta, hogy igazi csapatként működünk, ahol mindenki mindenkiért dolgozik. A tavalyi két világbajnoki cím után az idén is szerettük volna legalább az egyiket elhódítani, ám végül mindkettőt sikerült. Ez valóban rendkívüli hőstett!"

Tény, hogy a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei szezonja a SEAT abszolút sikerét hozta. A 2009-es bajnoki címet a SEAT és Gabriele Tarquini szerezte meg, míg Yvan Muller a második helyen végzett, Tom Coronel pedig a független csapatok versenyének tabelláját zárta az élen. Mindez nem kevesebbet jelent, mint hogy a spanyolok a konstruktőri világbajnokságban két különböző versenyautójával - Leon TDI és Leon WTCC - is maga mögé utasította a BMW, a Chevrolet és a Lada versenygépeit.

A makaói diadal azért is édes annyira a SEAT pilótái számára, mert nem sokkal előtte még a poklok bugyraiban időztek. Gabriele Tarquini és Yvan Muller ugyanis - azaz a későbbi bajnok és az ezüstérmes - az időmérő edzés után a kórházban kötöttek ki, miután egy komoly, ám szerencsés kimenetelű balesetben autóik súlyosan megrongálódtak. A szerelők óriási erőfeszítések árán azonban versenyképessé varázsolták a paripákat. A többit már tudjuk.
 


Fotó: -SEAT-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ