RSS Feed

Egy jó focicsapat helyzetbe hozná a magyar turizmust!

Szentgyörgyi László - 2009. 10. 16. 12:32:16 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Egy jó focicsapat helyzetbe hozná a magyar turizmust!

A gazdasági válság elsősorban az idegenforgalom bevételeit csökkentette, hiszen a turizmus sem a feltétlenül szükséges dolgok közé tartozik. Persze mindenképpen ellensúlyozni kell a kieső bevételt, és meg kell találni, hogyan lehet ezt a Magyarország számára különösen fontos üzletágat kihasználni. Erről szólt a Közép-Európai Club Pannonia Közhasznú Egyesület által ma rendezett, "Új kihívások a turizmus előtt. Globális válság - nemzeti erőfeszítések" című párbeszéd fórum.

Nem éppen rózsás a helyzetünk az után, hogy kerek egy évet már eltöltöttünk a világválságban. Meg is látszik minden térfélen, különösen az idegenforgalmon, hiszen az utazgatás nem sorolandó az elengedhetetlen szükségleteinkhez. Így nem meglepő, hogy a hazai 9, míg a beutazó turizmusunk 12 százalékkal csökkent. Igaz, hogy még így is jobb a helyzet a vártnál, és olyan üdülő övezetek is vannak az országban- például a Balaton-vidék és a gyógyvizes fürdőhelyek- ahol csak minimálisan észlelhető forgalom csökkenés. A válság leginkább érintett területei közé tartozik ugyanakkor Budapest, a főváros erősen megérzi az üzleti és konferencia turisták hiányát.

Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár elismeri, hogy a forgalom növeléséhez elengedhetetlenül fontos az infrastruktúra növelése is. Nem véletlen, hogy lépten nyomon megkritizálják például a ferihegyi repülőtér és a belváros közti közlekedés lehetőségét, legyen az autó, vonat vagy busz egyaránt. Ez sürgősen megoldandó kérdés, ahogy egy nemzetközi kikötő létesítése is régóta szükséges a fővárosban, erről győzködik a hazai turizmus képviselői a Közlekedési Minisztériumot. A szaktárcával egyébként a Közlekedési Operatív programon belül igyekeznek kialakítani együttműködést egy turistabarát vasúti rendszer kialakítására. Bár arról nem szól a fáma, mennyire aktuális ez a MÁV csődközelsége és a vasúthálózat lecsökkentésének idején.

Szó esett arról is, hogy már hivatalosan nem jön szóba jövőbeli kongresszusi központként a Tüskecsarnok. Immáron végleges, hogy a SYMA csarnokhoz épül majd a várva várt létesítmény. Igaz, azt az államtitkár is elismerte, hogy az oda érkező külföldieknek nem csak a környék látványa, hanem a közlekedési lehetőségek is csalódást okoznak majd, hiszen egyik irányba indulva sem találnak a közelben kielégítő tömegközlekedést, így marad a taxi. Kovács azzal magyarázta a kissé kényszermegoldásnak tűnő dolgot, hogy mivel az állam nem tudta jelentős mértékben támogatni a központot, így a magánberuházás bizonyult megfelelőnek.

Részt vett a szakmai értekezésen Terry Coates, a CECTA- Közép-Európai Idegenforgalmi Szövetség elnöke is. A brit szakember azt hangsúlyozta, hogy a siker egyik kulcsa a megfelelő promócióban rejlik. Hiába fordít jelentős összeget a magyar állam a turizmus növelésére, ha ugyanakkor külföldön nincs állandó megjelenésünk, ami erényeinkre, sajátságainkra és nemzeti kultúránkra hívja fel a figyelmet. "Magyarországnak nagyon jók az adottságai, de az a baj, hogy nincs meg a tudatosan kiépített, tiszta imázs, amiről egy angolnak vagy amerikainak egyértelműen beugrana, hogy miért jön ide, és mire számíthat itt!- mondja Coates-. Párizs, Róma és New York reggeltől-estig ömlik minden csatornán, nem csoda, ha mindenki oda akar menni" Az angol szerint nagy segítség, ha egy ország például jelentős sportsikereket ér el, így hozzáteszi: jót tenne az idegenforgalmunknak, ha jövőre kint lennénk  Dél- Afrikában.

A hazai turizmus fellendítésén dolgozó programbizottság nevében Czeglédi József, az Országos Idegenforgalmi Hivatal egykori vezetője, MTA-tag elmondta: a tanácskozáson lehetséges megoldásként többek között a turizmus marketing költségvetésének növelését, a helyi idegenforgalmi adóbevételek támogatásának megtartását, a területi turisztikai szervezetek létrehozását és a közép-európai együttműködés fokozását említették az egybegyűlt szakemberek.

Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviselője rámutatott: a marketing eszközök átcsoportosításával rövid távon látványos eredményeket lehet elérni. Csatlakozva hozzá megerősítette ezt Szirányi András prágai kiküldött is. Ezek közé tartozik a szolgáltatások-például közlekedés és gasztronómia versenyképességének növelése, a környezeti kultúra és a vendégbarát fogadtatás előtérbe hozatala, és a nyelvtudás javítása is. A szakmai fórumon egyöntetű konszenzus alakult ki arról is, hogy verseny és partnerség nem zárja ki egymást. Így hát a párbeszéd és az együtt gondolkodás segíthet legyőzni a válság adta nehézségeket is.


 

PageRank Kereső optimalizálás

Fotó: Varga Gábor
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ