RSS Feed

Őrült lovagok hódítása a Madáchban

Malina Adrienn - 2009. 09. 25. 19:52:59 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

A megszállott musical-rajongók közel egy éve a mostani hétvégét várták. Hogy miért? Mert már akkor tudni lehetett, hogy most mutatja be a budapesti Madách Színház a Monty Python Gyalog-galoppja alapján készült Spamalot című musicalt.

Szervét Tibor, Szerednyey Béla, Hujber Ferenc, Hajdu Steve, Polyák Lilla, Nagy Sándor, Szente Vajk, Serbán Attila, Feke Pál - csak néhány név azok közül, akik a legújabb sikerdarabnak ígérkező produkcióban szerepet vállaltak.

A Madách Színház kétségkívül a musical-rajongók egyik törzshelye, ahol olyan zenés darabok közül válogathat a nagyérdemű, mint a Macskák, a Producerek, Az Operaház fantomja vagy a József és a színes szélesvásznú álomkabát.

Szirtes Tamás, a színház igazgatója és a Spamalot című darab rendezője büszkén tekint a legújabb "Madáchos" előadásra. - Megpróbálunk egy valódi világsikert színpadra állítani, hogy azt az érzést adjuk a magyar nézőknek: egy világvárosban vannak. A Monty Python Magyarországon is kultusz, olyan fogalom, amely generációkon keresztül mindenkinek jelent valamit. Ez a brit csapat megreformálta a humor fogalmát. A darabban megkapják a magukét az angolok, a franciák, a musical műfaja és a színészek, de még a magyarok is, hiszen az egyik dal arról szól, hogy: "Magyarok nélkül a Madáchban semmire sem mész" - árulta el a rendező, aki három éve látta a musical amerikai változatát és azóta szerette volna itthon is színpadra állítani.

A Monty Python-csoportot 1969-ben alapította öt brit színész. Műsoruk, a 45 részes, egyenként félórás Monty Python Repülő Cirkusza először 1969. október 5-én került adásba. A magyarul Gyaloggalopp címet viselő játékfilmjük meghódította az egész világot. A történethez Eric Idle, a Monty Python egyik legaktívabb tagja alkotott zenét és új jeleneteket; az így elkészült musicalt, amely a Spamalot címet kapta 2005-2006-ban mutatták be, először New Yorkban, majd Londonban is. 2005-ben 14 Tony-díj jelölést tudhatott magáénak, melyből 3 díjat meg is nyert.

A Madách Színház jó szokásához híven ezúttal is hármas szereposztásban vitte színpadra a művet. Ám ezúttal újabb különlegességekre is sor került. Szinte minden színész több figurát alakít; a női főszerepek kivételével az asszonyokat is férfiak játsszák. Arthur király szerepében Szerednyey Béla, Barát Attila és Szervét Tibor nyújt fergeteges produkciót, míg a Tó úrnőjeként Balogh Anna, Molnár Szilvia és Polyák Lilla varázsolja el a közönséget.

A bemutatót megelőző héten még többen az ágyat választották a színpad helyett, ennek oka, hogy az őszi vírusok a színészeket sem kímélte. Hujber Ferenctől kezdve, Feke Pálon át Balogh Annáig többen fátyolos hangon hívták telefonon Szirtes Tamást, hogy közöljék ők is a bacilusok áldozatává váltak. Az előadások azonban így sem forogtak veszélyben, hiszen a rendező is abban bízott, hogy a hármas szereposztásból csak lesz egy egészséges ember. Mostanra szinte mindenki meggyógyult, hogy hangjával és játékával a közönség kedvére tegyen.

A művet Bárány Ferenc fordította, a díszlettervező Rózsa István, a jelmeztervező Rományi Nóra, a koreográfus pedig ezúttal is Tihanyi Ákos volt. Az eredmény mostantól megtekinthető a Madách Színházban.



Kanyó Béla fotói a pénteki előadáson készültek.


Fotó: Kanyó Béla
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ